Poliklinische apotheek

 

Na een bezoek aan de polikliniek of een ziekenhuisopname kunt u medicijnen op recept direct afhalen bij de Catharina Apotheek. In de Catharina Apotheek staat een team van professionals voor u klaar. De apotheek beschikt over een ruim assortiment geneesmiddelen, waardoor we veel specialistische medicijnen direct kunnen leveren. De apotheekmedewerkers hebben veel kennis van de geneesmiddelen en werken nauw samen met de medisch specialisten. Bij vragen over uw geneesmiddelen kunnen de apotheekmedewerkers direct contact opnemen met de medisch specialist.

Servicegericht en veilig

De apotheekmedewerkers weten precies hoe u de geneesmiddelen moet gebruiken en geven u graag advies. Bovendien controleren zij doseringen, veiligheid en het gebruik in combinatie met andere geneesmiddelen. 
De apotheker en apothekersassistenten nemen ruim de tijd om uw vragen te beantwoorden. Wilt u liever even apart zitten of wat uitgebreider praten over uw medicatie, dan kan dat. Hiervoor hebben wij een speciale spreekruimte. 

Elektronisch dossier

Van elke patiënt die een bezoek brengt aan de Catharina Apotheek leggen wij een elektronisch dossier aan. Hierin staat bijvoorbeeld welke andere geneesmiddelen u gebruikt, en of er sprake is van allergieën. Het elektronisch dossier wordt aangelegd wanneer u voor de eerste keer bij de Catharina Apotheek komt. Hierbij vragen wij u om uitwisseling van gegevens met andere zorgverleners via het Landelijk Schakel Punt. Met uw toestemming vragen wij uw medicatiedossier op bij uw eigen apotheek. Dit medicatiedossier wordt bij vervolgbezoeken bijgewerkt. Ook brengen wij uw eigen apotheek op de hoogte van de geneesmiddelen die u van ons meekrijgt. U kunt dus zonder problemen geneesmiddelen afhalen bij de Catharina Apotheek, terwijl u daarnaast bij uw eigen apotheek blijft.  U heeft het recht om uw dossier in te zien en de gegevens zo nodig aan te vullen of te corrigeren. Het beleid met betrekking tot omgang met het elektronisch dossier kunt u vinden op de website bij praktische informatie onder Rechten en Plichten.

Betalingswijze

De kosten van uw geneesmiddelen kunt u in de meeste situaties rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar declareren. Neem daarom uw verzekeringsbewijs mee als u medicijnen komt ophalen. Als een machtiging bij uw verzekering nodig is voor aflevering van een bepaald geneesmiddel, dan kunnen wij u hierbij helpen. Bepaalde genees- en hulpmiddelen worden echter niet (volledig) vergoed door de zorgverzekeraar. Een eventuele eigen bijdrage kunt u contant of met uw pinpas bij ons voldoen. Mocht een bepaald middel niet op voorraad zijn, dan wordt het voor u besteld.

Uw mening telt

Wij vinden het belangrijk om te weten hoe patiënten over onze dienstverlening denken. Heeft u een opmerking over onze dienstverlening, dan horen wij dat graag. Uw reactie stelt ons in staat om onze dienstverlening continu te verbeteren.

Deel uw ervaring

Het Catharina Ziekenhuis wil  haar zorg continu verbeteren. Uw ervaring kan ons daarbij helpen. Was u tevreden of verliep iets juist niet naar verwachting? Dan horen we dat graag.

Vragenlijst Poliklinische apotheek

Compliment, klacht of suggestie

Heeft u een compliment, klacht of suggestie voor de Catharina Apotheek? Kijk dan op deze webpagina. Wij horen het graag. Wij gebruiken uw ervaringen om onze zorg te verbeteren.