Bouw ‘state of the art’ ziekenhuisapotheek in volle gang

De nieuwbouw van de bereidingsapotheek van het Catharina Ziekenhuis is eind december 2019 gestart. Inmiddels is het grondwerk klaar, de fundering gestort en kan de bouw van de constructie beginnen.

Het nieuwe gebouw bestaat uit drie verdiepingen en is volledig gericht op de productie van voorraadbereidingen. Het cleanroom gedeelte beslaat 700 vierkante meter en er is een laboratorium met een vloeroppervlakte van 200 vierkante meter waar naast de farmaceutische (eind)controles TDM ook toxicologische bepalingen worden uitgevoerd.

Kant en klare steriele spuiten

Naar verwachting wordt het nieuwe gebouw eind 2020 in gebruik genomen. Het geeft werk aan 50 medewerkers. Met de ingebruikname van het nieuwe gebouw, wordt ook direct de productie gestart van een ‘prikkelende innovatie’. “Samen met het Isala ziekenhuis in Zwolle zijn we een samenwerking gestart voor de bereiding van kant en klare steriele spuiten. De machines hiervoor zijn inmiddels gearriveerd”, aldus Van Wezel.