‘Het is een voorrecht om te mogen werken in zo’n mooi laboratorium’

Joëlle Saris (25) uit Liempde werkt sinds zeven maanden in het gloednieuwe laboratorium van het Catharina Ziekenhuis. “Een prachtige werkomgeving, het is echt een voorrecht om hier te mogen werken”, aldus Joëlle.

Ze studeerde Applied Science op de Fontys in Eindhoven met als richting Science & Materials. Na haar afstudeerstage bij Aspen in Oss, kon ze daar gelijk aan de slag als chemical engineer. “Hoewel ik de productie ontzettend leuk vond en veel geleerd heb, bleef ik iets missen. Ik kwam er al snel achter dat dit het lab was”, begint Joëlle haar verhaal.

Aangenomen
Ze ging verder kijken en kwam een vacature tegen in het Catharina Ziekenhuis. “Ik kende het ziekenhuis al, ik had er tijdens mijn opleiding een ontzettend leuke stage gelopen. De bouw van de nieuwe bereidingsapotheek was toen in volle gang. Ik heb meteen gebeld voor een afspraak en dit was tevens een mooie gelegenheid om te kijken in het nieuwe gebouw. En tot mijn grote vreugde werd ik ook nog aangenomen”, lacht ze.

Routine zit er in
Joëlle is inmiddels volledig ingewerkt op klinisch farmaceutische analyses. “Nou, volledig ingewerkt, de routine zit er in. Ik kan nog ontzettend veel leren. Ook zijn er verschillende aandachtsgebieden. Zo houd ik me vooral bezig met onder andere LCMS, GC FID en Dimension. Het goed leren kennen van de apparatuur en hoe alles in elkaar zit, is een grote uitdaging. Na de vakantie, in september, start ik met een nieuwe uitdaging en mag ik beginnen met maken van farmaceutische analyses.”

Taartje eten
Joëlle woont nog samen met haar zusje en hond Bentley bij haar ouders in het mooie Liempde. Ze heeft een relatie met Roel met wie ze op een zonnige dag graag mooie wandelingen maakt en deze afsluit met het eten van een taartje. “Ja, ik ben een echte zoetekauw! En daarnaast ga ik graag op vakantie naar de zon, hou ik enorm van dansen en drankjes doen met mijn vriendinnetjes op het terras”, aldus Joëlle.