We gaan weer van start!

Ook in 2024 biedt het ECD weer het curriculum DSMH aan. In voorgaande jaren werd dit curriculum door de deelnemers beoordeeld met een prachtige 8,2!

De opleidingsdagen zijn geschikt voor DSMH’s io, maar ook voor bestaande DSMH’s of bijvoorbeeld managers CSA is het een mooie kans om je kennis te verbreden of op te frissen.

De planning in 2024 is als volgt:
6 en 7 maart: module Wet-, regelgeving en techniek op de CSA/CSD
15 en 16 mei: module Natuur- en scheikunde op de CSA
16 en 17 oktober: module Kwaliteitsmanagement
13 en 14 november: module Organisatie en management

Meer informatie over inhoud en inschrijving is te vinden op ECD\Training

Zien we jou op 1 van onze scholingsdagen in 2024?

ECD Dagsymposium 5 oktober 2022

“Decontaminatie van medische hulpmiddelen, een ander perspectief”

Na twee jaar COVID hebben we eindelijk weer een symposium kunnen organiseren.
Vanuit verschillende perspectieven werd het vakgebied van (steriele) medische hulpmiddelen belicht; van Europese normen, robot chirurgie en steriliseren met plasma’s tot het gebruik van A.I. en Deep Learning tijdens endoscopie.
We kijken terug op een geslaagde dag met levendige discussies, die door de deelnemers gemiddeld met een 8,2 werd beoordeeld!

ECd symposium 2022

(NA)SCHOLING MSMH

Het Excellence Centre of Decontamination (ECD) verzorgt (na)scholing voor medewerkers steriele medische hulpmiddelen op locatie. Deze scholing wordt afgestemd op de leerbehoefte binnen de CSA. Vooraf neemt de trainer contact op met de opdrachtgever om vraag en doelstellingen van de bijscholing op maat te maken.
Onderwerpen die aan bod kunnen komen:

• Reinigen en desinfecteren
  • Steriliseren van medische hulpmiddelen (lage en hoge temperatuur)
  • Controleren van procesregistraties
  • Nut en noodzaak van persoonlijke beschermingsmiddelen
  • Standaarden
  • Operational Qualification (OQ), Installation Qualification (IQ), Perfomance Qualification (PQ) / Validatie
  • Of het uitdiepen van een specifiek onderdeel binnen het vakgebied.

Er wordt gewerkt in kleine groepen van 6-10 personen om het leer-rendement zo hoog mogelijk te maken. Bij goed gevolg krijgt de MSMH een ondertekend certificaat en indien gewenst kan accreditatie bij SVN of de VDSMH aangevraagd worden. Heeft u interesse of aanvullende vragen? Neem dan contact op met het Excellence Centre of Decontamination via ECD@catharinaziekenhuis.nl